معاون وزیر راه از ابلاغ دستور ویژه وزیر برای رسیدگی و تسریع در عملیات اجرایی راه های شهرستان داراب پس از حوادث رانندگی در هفته گذشته خبر داد. به گزارش پایگاه خبری #دارابیها به نقل از خبرنگار مهر، خیرالله خادمی بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از روند عملیات اجرایی راههای شهرستان داراب، گفت: برنامه ریزی های لازم برای […]
معاون وزیر راه از ابلاغ دستور ویژه وزیر برای رسیدگی و تسریع در عملیات اجرایی راه های شهرستان داراب پس از حوادث رانندگی در هفته گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری #دارابیها به نقل از خبرنگار مهر، خیرالله خادمی بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از روند عملیات اجرایی راههای شهرستان داراب، گفت: برنامه ریزی های لازم برای چهار خطه کردن و تسریع در عملیات احداث باند دوم محور داراب به سمت فسا، گهکم و داراب به سمت فسارود انجام شده است.
وی تصریح کرد: امیدوارم در یک برنامه فشرده تا پایان سال حداکثر حدود ۷۰ کیلومتر از این دو محور بصورت آسفالت تحویل مردم این منطقه بدهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تلاش میشود تا اوایل مرداد سال جاری ۱۵ کیلومتر از ورودی شهرستان داراب به سمت فسا آسفالت شود، افزود: امیدواریم در یک بازه زمانی کوتاه مدت کنار گذر داراب نیز به زیر بار ترافیک برود.
خادمی بیان داشت: پیش بینی میشود که ۵۰ کیلومتر از مابقی محور یاد شده از دو طرف به سمت جنوب و قسمت شمالی به سمت فسا تا پایان سال بصورت چهار خطه آسفالت و تحویل مردم شود.
او با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری خاص برای تسریع در عملیات ایمن سازی محورهای داراب با توجه به حادثه خیز بودن این مناطق داده است، ابراز کرد: ما امروز مأمور شدیم تا از این محور بازدید و برنامه اجرایی برای تسریع عملیات داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به برنامه این سازمان برای ساماندهی راه داراب به سمت فسارود نیز گریزی زد و اعلام کرد: تا دهه فجر امسال ۲۰ کیلومتر از محور فسارود – داراب بصورت چهار خطه آسفالت میشود.
وی ادامه داد: سازمان راهداری کشور نیز قول مساعد داده تا ایمنی محور یاد شده با اجرای خط کشی و نصب علائم راهنمایی در کمترین مدت اجرا کند. خادمی گفت: با هم افزایی که وزیر دستور داده بتوانیم عملیات اجرایی زیر ساختهای جادهای شهرستان داراب در آینده نزدیک تسریع کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بر لزوم ساماندهی راههای این شهرستان تاکید و گفت: چهار خطه و آسفالت شدن محور داراب به فسا نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که بخشی از محل اعتبارات پیوست قانون بودجه، ماده ۵۶ قانون و بخش دیگری نیز از محل تأمین قیر تأمین میشود.
او همچنین به مبلغ اعتباری ۲۰ کیلومتر آسفالت راه فسارود نیز گریزی زد و یادآور شد: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار سالانه این طرح است که امید میرود با این مبلغ بتوانیم تا پایان سال جاری این محور را به اتمام برسانیم.
خادمی ادامه داد: قطعاً با بهره برداری از این ۷۰ کیلومتر تا پایان سال در حوزه راههای داراب شاهد تحولی بزرگ در بحث خواهیم بود.
وی همچنین به طرح ریلی شیراز – گل گهر نیز اشاره کرد و افزود: این طرح به دلیل یک مشکل زیست محیطی و میراث فرهنگی فعلاً متوقف شده که میطلبد نماینده مردم داراب و زرین دشت در کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در جلسات آتی نمایندگان این موضوع را دنبال کنند تا این مسیر ریلی به سمت گل گهر و داراب مجدداً از سر گرفته شود.
خادمی متذکر شد: طرحهای توسعه شیراز – فسا – داراب و گهگم یک طرح ملی است که چهار خطه شدن آن با تمام تقاطعهای غیر هم سطح پیش بینی شده اما مراحل اجرای بر اساس نیازهای شهرستان و حادثه خیزی مکانها اولویت بندی شده است.
دیدگاهتان را بنویسید