شنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۳ Saturday / 27 July / 2024
×

ایجاد دریاچه‌های مصنوعی ‌می‌تواند برای تولید و تأمین آب به کشاورزی و صنعت کمک کند

پیشنهاد ایجاد دریاچه مصنوعی در داراب توسط عوامل پایگاه خبری دارابی ها نیوز
*پیشنهاد ایجاد دریاچه مصنوعی در داراب توسط عوامل پایگاه خبری دارابی ها نیوز*
*ایجاد دریاچه‌های مصنوعی ‌می‌تواند برای تولید و تأمین آب به کشاورزی و صنعت کمک کند.*
دریاچه‌های مصنوعی هر چند با هدف ذخیره سازی آب، تولید برق و یا کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی احداث ‌می‌شود اما ممکن است برای اهداف دیگری چون ایجاد فضاهای #توریستی، تفریحی، ورزشی، ماهیگیری، جلب توریست و گردشگر، کمک به رشد اقتصادی مناطق و نیز پاسخ به نیازهای طبیعت دوستی مردم ساخته شود.
اداره آبفا یا اینکه شهرداری داراب می توانند متولی #دریاچه_مصنوعی باشند و برای زمین های کشاورزی انشعاب ایجاد و هزینه ای در قبال آن دریافت کنند.
با احداث این پروژه می توان در فصل زمستان به کنترل سیلاب در مناطقی که در شهرستان #داراب دارای خطر سیلاب هستند، کمک کنند. با ذخیره سازی آب در دریاچه‌های مصنوعی، ‌می‌توان از آن برای کنترل سیلاب در زمان بارش شدید نیز استفاده شود.
با احداث این نوع پروژه ها (دریاچه مصنوعی) می توان به عنوان مکان زندگی برای حیوانات و گیاهان آبی کمک کرد و از استخراج آب از منابع آبی طبیعی و تخریب محیط زیست جلوگیری کرد.
همان گونه که در شرایط کنونی جهان و وضعیت بحران آب در تمامی نقاط نسبت به هشدار ها مدیران و نهاد های متولی اقداماتی در جهت بهبود انجام داده یا در صدد ارایه راهکاری هستند عوامل پایگاه خبری دارابی ها نیوز اقایان اشکان جمشیدی، حسن قهرمانی، شهاب میرشکاری نسبت به پیشنهاد ذکر شده طی یکسال گذشته در تمامی فصول سال و شرایط آب و هوایی و اقلیم هریک از نقاط شهرستان داراب با بررسی میدانی در هر نقطه و ظرفیت موجود ذخایر آب و بارش های سالانه تنها گزینه و بازوی کمکی در جهت جبران کمبود آب را همین دریاچه منصوعی عنوان میکنند که در فصل های غیر ضروری نیز خود دارای جاذبه های خاصی است که در این مورد کارهای کارشناسی تر میتواند مکمل مسئله مطرح شده باشد به هر حال این موضوع خود مزایای بسیاری داشته و در صورت اقدام از سمت مسئولین متولی در آینده برای این مناطق گرمسیری و نیمه خشک از همه لحاظ یک نفس تازه بخشیدن به همه اقشار نیازمند به آب در دسترس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *