شنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۳ Saturday / 27 July / 2024
×

در سفر معاون راهداری کشور به شهرستان های داراب و زرین دشت عنوان شد ؛ برآورد اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی در پروژه های راهداری شهرستان های داراب و زرین دشت عملیات اصلاح گردنه شهر پیر – حاجی آباد در شهرستان زرین دشت و تعدادی پروژه دیگر از جمله روکش آسفالت ، اجرای روشنایی و حفاظ […]

برآورد اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی در پروژه های راهداری شهرستان های داراب و زرین دشت

در سفر معاون راهداری کشور به شهرستان های داراب و زرین دشت عنوان شد ؛
برآورد اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی در پروژه های راهداری شهرستان های داراب و زرین دشت
عملیات اصلاح گردنه شهر پیر – حاجی آباد در شهرستان زرین دشت و تعدادی پروژه دیگر از جمله روکش آسفالت ، اجرای روشنایی و حفاظ بتنی ، احداث برج روشنایی ، تعدادی پل و … با اعتباری در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان در محورهای شهرستان های داراب و زرین دشت اجرایی می شود.

گزارش پایگاه خبری دارابیها به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای فارس: عملیات اصلاح گردنه شهر پیر – حاجی آباد در شهرستان زرین دشت و تعدادی پروژه دیگر از جمله روکش آسفالت ، اجرای روشنایی و حفاظ بتنی ، احداث برج روشنایی ، تعدادی پل و … با اعتباری در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان در محورهای شهرستان های داراب و زرین دشت اجرایی می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای فارس ، رضا اکبری معاون راهداری سازمان در سفر به شهرستان های داراب و زرین دشت در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان ها با بیان این که روکش آسفالت راه‌های فرعی، روستایی و اصلی در برنامه این سازمان قرار دارد تاکید کرد: اجرای بیش از ۲۰ کیلومتر روشنایی و حفاظ بتنی در محور بزرگراهی و اصلی این دو شهرستان در دست احداث است.
معاون راهداری سازمان اظهار کرد: برای اجرا و احداث تعدادی پل و برج نوری در دو شهرستان داراب و زرین دشت برنامه ریزی های لازم به عمل آمده و اعتبارات آن نیز به استان ابلاغ و قرار دادهای مربوطه نیز منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است. اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
وی تصریح کرد: با قولی که به نماینده داراب و زرین دشت در حضور وزیر راه و شهرسازی داده شده تا شهریور ماه امسال پروژه‌ها به بهره برداری خواهند رسید.
اکبری همچنین به مطالبه مهم شهرستان زرین دشت در خصوص حذف گردنه حاجی آباد – شهر پیر به عنوان شاه راه رونق اقتصادی این شهرستان اشاره کرد و گفت: به دلیل حجم بالای عملیات پروژه حذف گردنه حاجی آباد – شهرپیر در بازه‌ی زمانی یاد شده قابل بهره برداری نیست.
وی یادآور شد: پروژه گردنه شهرپیر به تنهایی نیازمند ۵۰ میلیارد تومان برای خاکبرداری است.
معاون راهداری سازمان افزود: اعتبار ۵۰ میلیاردی تومانی حذف گردنه شهرپیر به استان ابلاغ شده و بزودی به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
اکبری با اشاره به وقوع حوادث دلخراش در محورهای داراب و زرین دشت، گفت: حجم تردد در محورهای این دو شهرستان بسیار زیاد است و همین امر بر لزوم ارتقا کیفیت و سطح خدمات تاکید دارد.
وی ادامه داد: پس از اتمام عملیات آسفالت توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس نیز عملیات خط کشی و ایمن سازی را در کمترین زمان انجام می‌دهد تا در یک حرکت رو به جلو شاهد جهشی خوب در حوزه راه‌ها باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *